torsdag 30 juli 2009

Grannsämja


Tack gode gud för goa och trevliga grannar!

I eftermiddags kom min kille hem och frågade mig om jag hade U2 biljetterna till lördagens konsert med mig ( är nämligen uppe i Götet). Aj aj aj tänkte jag direkt och kom på att jag kanske inte alls hade tänkt så långt när jag igår lämnade vår lägenhet, hög på pencillin och tusen andra saker att tänka på. SJÄLVKLART hade jag glömt dem. Problemet var bara det att jag inte kunde komma på vad jag hade lagt dem någonstans i Malmö.

Som tur var är jag "lillgammal" av mig och hade några veckor tidigare bekantat mig med våra kära grannar, ett äldre pratsamt par i 70-års åldern som håller koll på våra blommor under semestern. Snällt fick O ringa till dem och förklara situationen vilket ledde till att de fick gå in i vår lägenhet och tömma alla tänkbara lådor och förvaringskartonger. Det visade sig att biljetterna låg där jag trodde att de fanns. Dock hade vårt grannpar trott att de letade efter flygbiljetter och först inte sett konsertbiljetterna. Min puls var hög som bara den och nervositeten över att eventuellt behöva betala 3000 kr igen kändes inte bra. Dock ringde dem efter en stund och deklarerade att de hittat biljetterna. Grannfrun hoppade upp på cykeln och drog ner till posten och postade biljetterna med expressbrev. Vilken otroligt heroisk insats.

Imorgon väntar en fin stor bukett blommor Nils och Anna-Kerstin som tack för hjälpen. Vilka grannar!

Inga kommentarer: