tisdag 28 juli 2009

Ring ring ring med Bettan





Jag har infört en morgonrutin här på jobbet. Eftersom det är semesterveckor för de flesta innebär det att ett extra stort lugn spridit sig över kontoret. Arbetsuppgifterna dalar en aning. För att få tiden att gå använder jag radion som hjälp och min nya favorit är Ring P1. Detta program sänds kl 09.20 varje vardag och är ett debattprogram skapat av P1´s lyssnare för för P1´s lyssnare. Det är en salig röra av människor som ringer in och vill prata om allt eller inget. Ett återkommande drag hos vissa av debattörerna är deras enorma ilska. Jag antar att det är människor som inte har så många att prata med i vardagen och som vill prata av sig sin ilska även om det i de flesta fallen blir än argare. Det sköna med programmet är just att yttrandefriheten nyttjas på bästa sätt. Summa sumarum av veckans program hittils är allt från svininfluensa, motorcyklar, bajs från båtar, blindas rätt i samhället, talibaner och snuskiga badhus. Kan verkligen rekommendera det. Elisabeth" hårsvall" Höglund är programvärd för tillfället och den kvinnan är sannerligen bestämd. Om hon tycker att en lyssnare som ringer in svamlar för mycket hugger hon direkt och säger " vad vill du ha sagt" .

Jag skrattar lika mycket för mig själv varje gång.


Elisabeth var nyhetsankare i Belgien samtidigt som jag bodde där och bara några kvarter bort bodde hon och hennes man Bosse. Man kunde se dem tidiga lördagsmorgnar komma gåendes i rask takt i likadana träningsoveraller. Dessutom var hon ganska duktig på att måla tavlor om jag inte minns helt fel. En ganska cool katt som fått alldeles för mycket skit i sina dar. Go Bettan säger jag och missa inte ring P1.


Over and out

Inga kommentarer: