fredag 24 juli 2009

En mysig helg

Helgen är här och om en vecka har jag semester. Det ska bli så skönt att få koppla av och återhämta sig en stund. Vila, böcker, konserter och segling står på schemat.

Nu befinner jag mig i min lilla stuga vid havet. Regnet smattrar på taket men det är mysigt och stilla här. Har haft huvudvärk hela dagen men det ser ut som om den är på väg att försvinna. Har handlat god lax som min man ska grilla. Till det blir det en god röra på getost och creme-fraiche som serveras med en sallad på ekologiskt närodlade grönsaker. Kan verkligen rekommendera denna rätt. God och så enkel att göra.

Helgen bjuder på vila, bokläsning och besök från bäste kusinen som fått en liten son. Ska bli så spännande att se det lilla miraklet.
Innan jag säger trevlig helg vill jag rekommendera dagens sommarpratare; Kerstin Hessius. Mycket intressant och bra. Imorgon ser jag framemot Morgan Alling. Tippen i mitt hjärta säger jag.

Trevlig helg och lev väl!

Inga kommentarer: