onsdag 29 juli 2009

Örat och jag


Jag har en speciell relation till mina öron. Förhållandet har pågått i flera år och gett med sig en del komplikationer som inte riktigt vill läka. Nu har det hänt igen...

Svullen och dann sitter jag här hemma och tycker synd om mig själv. En arg liten bakterie har angripit mitt vänstra öra och gjort brosket svullet och stort. Efter kvällsbesök igår på akuten fick jag ett fult vitt bandage runt huvudet med kompresser innanför ner dränkta i sprit samt Kåvepin för en veckas bruk. Sömnen har varit sådär inatt och det är svårt att hitta en bra ställning när man inte får ligga på det sjuka örat. Aj aj aj och vilken osis såhär precis före semestern men man får se det positiva i det hela... det kommer ju bli bra till slut. Dessutom sa den snygga läkaren att några glas vin inte ställer till med några problem så det är ganska gött ändå :).

Nu ska jag försöka packa ihop 2 veckors semesterkläder och sedan bege mig mot Västkusten.

Ha en fin fin dag!

Inga kommentarer: