torsdag 9 juli 2009

En helt vanlig vecka


Nu har jag inte skrivit på ett bra tag.


Har mycket att stå i på jobbet och räknar ner mina dagar till semestern som känns långt bort. Har valt att lägga den i augusti och det är tyvärr ett tag dit. Dock har jag unnat mig lyxen att ta ut lite lediga fredagar och därför blir helgen mycket längre. Denna helg spenderar jag på Sveriges framsida och åker dit med tåg i eftermiddag :). Längtar...

Veckan har varit annorlunda. Slog mig ner vid TV:n i tisdags för att spana in minnescermonin för MJ. Det slutade med att jag satt rödgråten och torkade bort mascaran som runnit. Så osmakligt och amerikanskt men ändå berörde det. Hm.... Jag undrar verkligen var denna smutsiga mediauppblåsta story kommer att sluta någonstans?
Vidare har det varit gott umgänge med jazz på Operagrillen i Malmö. Dock är maten icke att rekommendera. Det var tyvärr för lite mat till det pris vi fick betala. Däremot var vinerna goda och live jazzen mysig så det vägde upp.


Idag lyssnar jag på Sommarpratarna i P1. Malin Bayard pratar . Sommarpratarna har verkligen hållt varierad kvalitet denna säsong och de tre bästa so far är Linda Olsson, Nour El-Refai och Erika Bjerström. Glöm inte bort att lyssna den 31 juli för då talar Peter Englund. Det ser jag framemot!
Ha en fin helg!

1 kommentar:

Sofie sa...

Jag har lyssnat på en enda sommarpratare. Det var när jag satt i bilen själv och åkte en längre sträcka. Då var det Nour som pratade. Jag grät nästan när hon berättade om melodifestivalen. Fy, vad människor kan va dumma!!!