onsdag 1 juli 2009

En helt vanlig dag


Det är varmt och kvavt här på kontoret idag. Fönsterna står på vid gavel och alla vill egentligen bara bada. Själv känner jag mig för tillfället urbota dum som valt att förlägga min semester till augusti månad. Hur tänkte jag egentligen?


I helgen var vi , dvs jag och min fina pojke, hos goda vänner uppe på Orust. Vi badade, grillade, drack vin, paddlade kajak och bara njöt. Västkusten är fantatstisk och jag förundras varje gång jag besöker den hur många outforskade och fina platser det finns att besöka. Mina tre absoluta favoriter för tillfället är:



  • Käringön – Kör bil till Hälleviksstrand ( västra delen av Orust) och ta färjan över till Käringön. En liten men mysig ö. Krabbfiske från bryggan är ett säkert kort. Pettersons är väl värt ett besök

  • Flatön - ligger på Orust nordvästra kust. Ta färja från Fröjendal till Malön och sedan finns det broförbindelse till Flatön. Har garanterat den finaste paddlingen i hela Sverige. Man kan hyra kanoter och kajaker till bra pris och lägga till i fina vikar där man kan bada och sola och fiska. På flatön finns Handelsman Flink som är ett mkt trevligt ställe med bra mat för stora som små . http://www.handelsmanflink.se/start.asp.

  • Marstrand – ställ bilen och åk över med färjan. Marstrand är en bilfri ö. Fästningen är ett måste och en promenad runt ön är fräckt. Det bor mkt förmögna människor på Marstrand vilket gör att det finns många stora och fina hus att titta på. Ett måste är att fika på Bergs konditori. Garanterat de godaste kanelbullarna i Västra Sverige.


Har ni vägarna förbi dessa ställen i sommar är det garanterat värt ett besök.


Njut i värmen!


Inga kommentarer: