fredag 4 september 2009

Fredagsmys


Det är dags för fredagsmys. Veckan har varit intensiv men skön. Besök på Malmös äldsta kinaplace i tisdags var helt ok. Inne på restaurangen satt ett gäng kineser och käkade när vi kom. Rätt på rätt kom in och det såg gott ut, så vi frågade snällt den trevliga kyparen om vi fick äta samma sak. Det funkade bra även om rätterna inte fanns på menyn. Fläsk med wokad kål var en höjdare. Dock en aning dyrt, men nu har vi iallafall varit där.
Onsdagen var en mellandag med pyssel och städning inför helgens kalas. Torsdagen avnjöts hemma hos min goa farmor som bjöd på stek med tillbehör och avslutningsvis en supergod äppelkaka med vaniljsås. Tack goa farmor för maten.

Idag är det fredag och jag sitter i soffan och väntar på min gamla goa vän Sofia och hennes nya kille. Har dukat fram nyodlade tomater från balkongen, ostar och kex. Ska bli mysigt att träffas då det var ett bra tag sedan.

Imorgon blir det Flotten med 19 vänner. Flotten är ett Malmösignum som startades 1995 av en entusiastisk man vid namn Lasse. Han kör runt med människor på kanalen i Malmö. Man tar med sig egen dryck och mat och blir serverad livemusik. Ska bli störtkul att träffa vänner som man inte ser så ofta annars. Lovar att rapportera om flottäventyret på söndag.

Önskar alla goa en riktigt skön och njutbar helg!

Kramen

Ps. Idag håller jag tummarna för Ida som kan bli årets frisör. Just nu är tävlingen i full gång på Berns salonger i Stockholm. Lycka till Ida och Paolo! Ds.

1 kommentar:

The Boy sa...

Men ÄR DET SANT?! Har du en blog?! LOVE IT!!!!! Du hamnar på min lista omedelbart!!!!!