måndag 31 augusti 2009

En skön helg går fort

Så var det måndag igen. Måndagar är i mitt tycke ganska sköna. Veckan startar och man tar nya krafter och nya tag. Dock inte denna tyvärr. Jag var alldeles för trött när jag släntrade in på jobbet imorse, men med bra anledningar i bagaget.

Fredagen startade med en skön aw på St Gertrud. Ett himla trevligt ställe att hänga gäng på. Dessutom upptäckte vi en gård innanför gården och slapp trängas. Dessutom hade vi en finfin buffé som inte många av de folk som var där upptäckte :)
Efter några öl, glada i hågen gick vi hem och somnade sådär lagom långt innan läggdags. På lördagen vaknade jag redan halv sju, olidligt tidigt och tyvärr med en viss smälla, men efter stabil frukost bar det ut på stan för klipp på en ny salong. Jag måste säga att Västergatan Sexton är i särklass den bästa frisör jag stött på. Lisa som klippte mig var kanonbra och man blev riktigt omhändertagen. Rekommenderas varmt.

Finfin i hår blev det promenix på stan och häng med bror, sambo och deras trevliga vän. Hänget avslutades med ett glas rosé innan det bar av på en riktigt skön middag á la fyra rätter hos C & C. Tusen tack för maten. Efter kanongod avokadosoppa, himmalagade cannelonis, tre sorters ostar och en ljuvlig créme brulée mådde man som en riktig prinsessa. Sedan blev det 90-tals nostalgi fram till sena sena timmen ( därav en tryckande trötthet fortfarande).

Söndagen blev sovdag fram tills lunch. Efter det skulle jag och C pröva lyckan i svampskogen, men tji fick vi. Efter en svamp samt några ekollon åkte vi till Ica Maxi och köpte svamp. Det blev bra ändå :)

Nu är det ny vecka och nya möjligheter. Träning, kinamat, slottsstek hos farmor, mycket jobb och lite träning till står på agendan. Mkt kul med andra ord. Idag anmälde jag mig även till något som jag sett framemot i många år. Berättar mer om det en annan gång. Nu ska det sovas av bara den.

Natti Natti!

Inga kommentarer: