fredag 2 april 2010

Deijlig Påske

Det är påsk.

Påsken var otroligt viktig när jag var liten. Släkten samlades för middagar, påskriset pyntades med fjädrar, påskäggen fylldes med godis och äggen målades i olika färger. Det var tider det. Sedan gick det en tid och det där med påskfirande glömdes bort. För några år sedan tog det fart igen. Vi har spenderat de senaste två åren med goda vänner på deras lantställe i Torekov. Det har varit tävlingar i äggpickning och äggrullning. Påskbuffén har stått uppdukad med läckerheter och snaps och öl har flödat. Dock ligger detta firandet på is i år då våra vänner befinner sig utomlands, men det har rullat på ändå.

Påskkänslan infann sig redan igår. Jag riktig längtade till att arbetsdagen skulle ta slut. I år har vi bestämt att vi ska fira västerut hos min pojkväns föräldrar. Vi startade skärtorsdagen med champagne, skaldjur och gott vitt vin :)

Långfredagen startade med en lång joggingtur  med efterföljande frukost. Efter det bestämdes det att vi skulle laga lunch till 8 pers. Silltallrik följdes av marinerad lax i ugn med kronätskockspuré och avslutades med cheesecake..... och en massa snaps såklart. Kan man må mycket bättre? Det är tveksamt, men än är det bara långfredag och hittills har denna påsk varit mycket lyckad och ändå är det både påskafton, påskdag och annandagpåsk kvar.

Jag önskar alla mina vänner en fin och härlig påsk vart än ni befinner er!

Bisous

Inga kommentarer: