måndag 26 oktober 2009

Mamma vet bäst!


Det är något speciellt med mammor. Jag har min mamma långt ifrån mig. Över 100 mil bort och i ett annat land. Därför är det extra mysigt när vi väl träffas. Min mor är en riktig fighter. Hon har varit med om så mkt och är så klok. Det finns inget bättre än att sitta ner med henne och prata. Ofta gör vi det över en god middag. Min mamma har aldrig sagt till mig hur jag ska leva mitt liv. Hon har däremot gett mig kloka och goda råd. Visst har det varit så att man inte alltid har lyssnat, men ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag det hon vet, för hon har levt 30 år mer än vad jag har och har en livserfarenhet som jag inte äger. Idag har vi unnat oss en stund tillsammans på salong med ansiktsbehandlig och sedan god middag på ett trevlig ställe på stan. Livskvalité när den är som bäst. Det är härligt att umgås med en vän som också visar sig vara sin egen mor. Jag hoppas alla har den möjligheten.

Bien nuit!

Inga kommentarer: