tisdag 26 januari 2010

Från njut till spya

Helgen var verkligen toppen. Vi anlände på fredagen och fick god mat och gott vin. Efter en massa tjitte tjatter la vi oss tidigt för lördagens begivenheter; nämligen kallbad :)

Efter en god frukost och en stärkande promenad i solen begav vi oss mot Båstad och kallbad på Hotell Skansens kallbadhus. Detta ställe kan varmt rekommenderas för alla. Kallbadhuset är nybyggt och ligger nedanför hotellet med utsikt över havet. Mellan killarna och tjejernas avdelningar finns en gemensam plats med en uppvärmd pool på ca 40 grader. Så skönt och härligt, speciellt när det i lördags var minusgrader i luften och nollgradigt i havet. Vi njöt verkligen och för er som inte provat kallbad tidigare, rekommenderas detta varmt även om ego här är lite för feg och enbart doppade sig en gång. Lite fegt allt.

Lördagskväll blev mysig med trerätters i form av italienska charkuterier, tuppbröst och en mastig chokladkaka. Dock hade vi glömt grädden och i sista stund vispade vi ihop en vaniljsås som blev allt annat än just en vaniljsås. Klibbig spermaliknande konsistent blev resultatet men det smakade iallafall vanilj ;). Vi glömmer nog inte grädden till nästa gång :)

Söndagen blev lugn med lång frukost och en promenad innan vi styrde kosan hemåt igen.
Tack C för en kanonhelg :)

Tyvärr blev inte kvällen och natten lika rolig och jag har åkt på VKS, så nu ligger jag här i soffan under filten och tycker synd om mig själv. Tur att det finns arbetslöshets-TV i form av Oprah och annat skröfs som underhåller en.

Nu ska jag försöka mig på en rostad macka och en kopp te.

Trevlig tisdag!

Inga kommentarer: